De openheid en betrokkenheid van de groep gaven mij veel nieuwe inzichten
– Startdatum: 27 november 2024 en Voorjaar 2025 –
De openheid en betrokkenheid van de groep gaven mij veel nieuwe inzichten
– Startdatum: 27 november 2024 en Voorjaar 2025 –
Training Werkplaatschef
‘Een stevige basis voor startende verkopers’
Meer uit de werkplaats halen, dat is de uitdaging voor moderne en toekomstgerichte werkplaatschefs. Geen makkelijke uitdaging, want de functie is zeer divers. Je begeleidt en coacht je monteurs en helpt hen bij complexe problemen. En je bent verantwoordelijk voor de planning en declarabiliteit van de werkplaats en het klantcontact. Hoe wapen jij je hiervoor?
27 november 2024
Voorjaar 2025
Inschrijven training werkplaatschef
Over Training Werkplaatschef
Focus van deze training
- Ontwikkelen van je eigen identiteit, talenten en hoe je (bij voorkeur) reageert op situaties.
- Opstellen van een ontwikkelstrategie voor monteurs, waaronder situationeel leidinggeven en authenticiteit.
- Hierbij heb je aandacht voor een duurzaam personeelsbeleid.
- Gevorderde communicatievaardigheden rond telefoon- en baliegesprekken met klanten en leveranciers.
- Procesontwikkeling van verkoop naar service. Bijvoorbeeld: marges, tijdsbestek en marktpositionering.
- Verantwoordelijkheid neerleggen bij de juiste persoon/afdeling.
- Verhogen declarabiliteit werkplaats, inzicht in rapportages en ondernemen van marktgerichte acties.
Learning by doing
We gaan uit van ‘learning by doing’, de training bevat veel praktijkelementen en jouw eigen werksituatie staat centraal. Dat betekent dat de training direct rendement oplevert: wat je leert kun je meteen toepassen.
Voordeel Werkplaatschef
- Praktisch en op maat gemaakt
- Kleine trainingsgroepen (6-10 personen)
- Trainers met ervaring in leidinggeven
- Certificaat van deelname
Waarom training volgen?
Je wilt beter worden in het vak leidinggeven, je mensen motiveren, samen laten werken in het team en aan hun persoonlijke groei.
Je wilt plezier hebben in je werk.
Resultaat training werkplaatschef
- Inzicht in je eigen talenten en drijfveren
- Meer zelfvertrouwen in jouw leiderschap
- Bruikbaar team- medewerker plan
- Verbinding met je medewerkers
Programma
- Verdiepende kennismaking
- De competenties van de verkoper, welke heb je ontwikkeld en welke nog niet
- PPA en DISC-model: inzicht in eigen voorkeursgedrag en verschillende typen klanten, aanscherpen leerdoelen
- Oefeningen en werkvormen
- Praktijkopdracht
Dag 2: Het verkoopgesprek vanuit ‘De Ruit’
- De essentie van verkoop
- Het belang van een goede voorbereiding en succesfactoren
- Gespreksstructuur voor verkooptrajecten: introductie, aandacht en behoefte peilen (eerste fase)
- Verdieping op communicatie door luisteren, samenvatten en doorvragen
- Oefeningen en rollenspellen
- Praktijkopdracht
Dag 3: Het verkoopgesprek en het creëren van interesse in de oplossing
- De Ruit: oplossingen, (proef-)afsluiten en prijsonderhandelingen (tweede fase)
- Kenmerken van product of dienst vertalen in (financiële) voordelen voor de klant
- Overtuigend argumenteren
- Oefeningen en rollenspelen
- Praktijkopdracht
Dag 4: Sparringpartner voor de klant
- Acquisitie, hoe pak je dat aan
- Telefonisch afspraken maken
- Gesprek met ondernemer, manager en vakman op het juiste niveau insteken
- Gastspreker: visie op verkoop en praktijktips, inleiding door een ervaren verkoper uit de sector, inclusief vraaggesprek en dialoog
- Oefeningen en rollenspelen
- Praktijkopdracht
Dag 5: Doen is begrijpen
- Delen van persoonlijke ontwikkelbehoefte
- Inbreng van actuele praktijksituatie
- Oefenen d.m.v. rollenspel
- Feedback van de groep
- Certificaat
Borging en voortdurende verbetering
Eindgesprek met jou, je leidinggevende en de trainer in Nijkerk. Doel is om jouw nu-situatie, verdere groei en ontwikkelroute te bespreken.
Praktische informatie
Duur
Vijf losse dagen van 09.30 – 16.30 uur.
Investering
Per deelnemer € 3.607,- excl. btw en inclusief alle trainingsmaterialen en verblijfskosten.
Aantal deelnemers
8-10 personen.
Trainingsdata
De training start driemaal per jaar.
Trainer & informatie
De training wordt gegeven door Ineke Kuijpers.
Voor meer informatie kun je contact opnemen via i.kuijpers@vmrpartners.nl of (06) 52 68 70 53.
Certificaat
Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
Meer aftersalestrainingen
“‘Een stevige basis voor startende verkopers’”
Naast verkoop wordt de continuïteit van de bedrijven in de agri & tech sector bepaald door aftersales. Van aflevering tot reparatie, van onderhoud tot vervanging: de serviceafdeling is waar de eindklant terecht kan na aanschaf van machines. Het is een hele uitdaging deze stroom van werkzaamheden te managen. De dynamiek van het vak vraagt een helder proces: wie doet wat, wanneer, waarom, hoe en tegen welke investering. Veelal draait het om communicatie en het managen van de verwachting. Goed onderzoek, betrouwbaarheid en proactief handelen zijn hierbij essentieel.
Wij zijn er voor jou!
Verbindt mens en resultaat
Ons team bestaat uit enthousiaste mensen met veel praktijk- en levenservaring, die elkaar en de uitdagingen van de huidige markt goed kennen. Samen bieden we je een passend aanbod. We stellen ons graag aan je voor.
Start vandaag nog met jouw training!
Ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec velit neque, auctor sit amet aliquam vel, ullamcorper sit amet ligula. Donec sollicitudin molestie malesuada. Donec velit neque auctor sit amet aliquam vel.