Welke behoefte ligt er onder de vraag van de klant?

– Startdatum: 25 februari 2025 –

Welke behoefte ligt er onder de vraag van de klant?

– Startdatum: 25 februari 2025 –

Training Verkopen

‘Een stevige basis voor startende verkopers’ 

De training Verkopen is speciaal ontwikkeld voor verkopers, vertegenwoordigers en adviseurs. Wij geven deze succesvolle training voor startende verkopers al jaren. We zien dat deelnemers meer zelfvertrouwen ontwikkelen door op hun eigen manier te leren verkopen en bewuster worden van hun, nog onontdekte, kwaliteiten.

 

Tijdens de training leer je onder andere over verschillende type klanten, het toepassen van gesprekstechnieken en omgaan met weerstanden. Naast het inzetten van een verkoopstructuur zet je ook een acquisitieplan op en komen andere belangrijke verkoopvaardigheden aan bod. Jouw eigen verkoopsituaties staan centraal, wat de training praktijkgericht, actueel en uitdagend maakt.

Startdatum: 25 februari 2025

Inschrijven Training Verkopen

Inschrijfformulier Training Verkopen 2xCeed
  • Deelnemer(s)
  • Factuurgegevens
0% Compleet
1 of 2

Deelnemer(s)

Over Training Verkopen

De Training Verkopen is een vijfdaagse training bedoeld om een stevige basis als verkoper te ontwikkelen. Na de training ben je bewuster van jezelf en jouw persoonlijke drijfveren en kwaliteiten en kan je de geleerde verkoopvaardigheden makkelijker toepassen om effectief te verkopen. Je bent in staat om op een gestructureerde manier je verkoopgesprekken te voeren, de behoefte van de klant te ontdekken en de oplossing te verkopen.

Verkoopvaardigheden leren
Acquisitie is een van de verkoopvaardigheden die vaak als spannend ervaren worden. Het erf oplopen, de kantine binnenstappen of een afspraak maken over de telefoon, veel verkopers slaan dit aspect van verkopen liever over. In een succesvol verkoopproces kan je echter niet zonder goede acquisitie. In de verkooptraining leer je over je eigen drempels en belemmerende overtuigingen te stappen. Je persoonlijke ontwikkeling helpt je een betere verkoper te worden.

Inzetten van verkoopproces
In de verkooptraining leer je het verkoopproces juist in te zetten. Van eerste kennismaking tot het schrijven van de order. Als je deze goed beheerst houd je de leiding in het verkoopgesprek en weet je precies waar je in het verkoopproces zit. We oefenen met praktijksituaties, zoals het vinden van de behoefte bij de klant en het bieden van de oplossing. Leerzame oefeningen die je snel in de praktijk brengt, gegarandeerd ga je meer en effectiever verkopen.

Verschillende klanttypen
Inzicht krijgen in de verschillende typen klanten via het DISC-model helpt jou bij de verkoop van je product. Hoe herken je klanten op basis van deze typologie en welke communicatiestijl past hierbij? In de verkooptraining krijg je niet alleen inzicht in de verschillende type klanten maar ook in jouw eigen ‘type’. Hierdoor zet je een flinke stap in je persoonlijke ontwikkeling en leer je beter communiceren met jouw klanten.

Programma

Het programma combineert theorie en praktijk. We gaan uit van persoonlijk maatwerk! Dit bereiken we op de volgende manier:

  • Intake via een persoonlijke vragenlijst, waarin je jouw specifieke leerdoelen aangeeft, deze worden verwerkt in het programma.
  • Tijdens de training krijg je jouw Persoonlijke Profiel Analyse (PPA) en verkooponderzoek teruggekoppeld. Dit vergroot je inzicht in jezelf en in je (potentiële) klanten. Ook helpt de analyse je om je leerdoelen aan te scherpen.
  • Tussen de blokken in krijg je persoonlijke praktijkopdrachten om uit te voeren.
  • Eindgesprek met jou en je leidinggevende voor borging in de praktijk.

Dag 1: Ken jezelf, ken je klant

  • Verdiepende kennismaking
  • De competenties van de verkoper, welke heb je ontwikkeld en welke nog niet
  • Inzicht in eigen voorkeursgedrag en verschillende typen klanten d.m.v. Persoonlijke Profiel Analyse en DISC-model.
  • Aanscherpen leerdoelen

Dag 2: Het verkoopgesprek deel 1

  • De essentie van verkoop
  • Het belang van een goede voorbereiding en succesfactoren
  • Gespreksstructuur: introductie, aandacht en behoefte peilen (eerste fase)
  • Verdieping op communicatie door luisteren, samenvatten en doorvragen

Dag 3: Het verkoopgesprek deel 2

  • Vervolg gespreksstructuur: creëren van interesse in de oplossing, (proef-) afsluiten en prijsonderhandelingen (tweede fase)
  • Kenmerken van product of dienst vertalen in (financiële) voordelen voor de klant
  • Overtuigend argumenteren

Dag 4: Sparringpartner voor de klant

  • Acquisitie plan van aanpak
  • Telefonisch afspraken maken
  • Gesprek met ondernemer, manager en vakman op het juiste niveau insteken
  • Gastspreker: visie op verkoop en praktijktips van een ervaren verkoper uit de sector, inclusief vraaggesprek en dialoog

Dag 5: Praktijksituaties oefenen

  • Delen van persoonlijke ontwikkelbehoefte
  • Inbreng van actuele praktijksituatie
  • Oefenen d.m.v. rollenspel met feedback van de groep
  • Certificaat

Praktische informatie

Duur
Vijf losse dagen van 09.30 – 16.30 uur.

Investering
Per deelnemer € 3.607,- excl. btw en inclusief alle trainingsmaterialen en verblijfskosten.

Aantal deelnemers
8-10 personen.

Trainingsdata
De training start driemaal per jaar.
Start 25 februari 2025

Trainer & informatie
De training wordt gegeven door Ineke Kuijpers.
Voor meer informatie kun je contact opnemen via i.kuijpers@vmrpartners.nl of (06) 52 68 70 53.

Certificaat
Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

Meer verkooptrainingen

De wereld van verkoop en advies verandert in een hoog tempo. Transparantie en kennis nemen toe en bewijs van prestaties is overal beschikbaar. Jouw klanten zijn vaker hoogopgeleid en daardoor steeds doelbewuster en planmatiger aan het werk. Emotie en gunning hebben plaatsgemaakt voor zakelijkheid en realiteit. Met verkooptrucjes redt je het nu helemaal niet meer. De klant zoekt steeds vaker een vertrouwenspartner die hem laat inzien wat hij nog niet ziet en samen met hem zijn doelen helder krijgt en oplossingen biedt bij het realiseren daarvan.

Bij VMR Partners hebben wij drie verkooptrainingen ontwikkelt; de Training Verkopen voor startende verkopers, de Training Uitdagend Verkopen om meer invloed op het beslissingsproces van de klant te krijgen en de Training Strategisch Verkopen waar je leert op ondernemersniveau te sparren over visie, missie en strategie met jouw klanten.

Wij zijn er voor jou!

Eigenaren VMR Partners | VMR Partners

Verbindt mens en resultaat

Ons team bestaat uit enthousiaste mensen met veel praktijk- en levenservaring, die elkaar en de uitdagingen van de huidige markt goed kennen. Samen bieden we je een passend aanbod. We stellen ons graag aan je voor.

Start vandaag nog met jouw training!

Wij bieden verschillende trainingen op het gebied van verkoop, aftersales en
leiderschap. Ben je benieuwd wat het best past bij jou en jouw organisatie? 

Right Menu Icon