Ik weet nu wat mijn communicatie en gedrag voor invloed hebben op anderen
Hans, deelnemer werkplaatscheftraining
Ik weet nu wat mijn communicatie en gedrag voor invloed hebben op anderen
Hans, deelnemer werkplaatscheftraining
Aftersales & Service
Naast verkoop wordt de continuïteit van de bedrijven in de agri & tech sector bepaald door aftersales. Van aflevering tot reparatie, van onderhoud tot vervanging: de serviceafdeling is waar de eindklant terecht kan na aanschaf van machines. Het is een hele uitdaging deze stroom van werkzaamheden te managen. De dynamiek van het vak vraagt een helder proces: wie doet wat, wanneer, waarom, hoe en tegen welke investering. Veelal draait het om communicatie en het managen van de verwachting. Goed onderzoek, betrouwbaarheid en proactief handelen zijn hierbij essentieel.
Ons aanbod
Wij helpen de vakmannen en –vrouwen in service en aftersales verder groeien in vaardigheden, houding en gedrag. Bedachtzaamheid, een eigengemaakte manier van werken en ervaring maken deze groei een boeiend proces.
Training Werkplaatschef
Meer uit de werkplaats halen, dat is de uitdaging voor moderne en toekomstgerichte werkplaatschefs. Geen makkelijke uitdaging, want de functie is zeer divers. Je begeleidt en coacht je monteurs en helpt hen bij complexe problemen. En je bent verantwoordelijk voor de planning en declarabiliteit van de werkplaats en het klantcontact. Hoe wapen jij je hiervoor?
Training Ervaren Werkplaatschef
Deze uitgebreide vijf en een half daagse praktijktraining is speciaal gericht op jouw veelzijdige en hectische functie als ervaren werkplaatschef. Een rol waarin je iedere dag wordt uitgedaagd om effectief, efficiënt en in alle omstandigheden te functioneren als eindverantwoordelijke voor service, onderhoud en reparatie.
Training Partsmanager
Deze vierdaagse praktijktraining is speciaal gericht op jouw rol als partsmanager. In deze training verbind je jouw persoonlijke talenten en ambities tot een effectieve manier van aansturing en voorraadbeheer, waardoor je succesvol wordt in het realiseren van de doelen die je met jouw magazijn wilt bereiken.
Maatwerktrajecten
Zijn er binnen jouw organisatie specifieke ontwikkelbehoeftes? Dan biedt een maatwerktraject uitkomst. We kunnen jullie op verschillende manieren helpen.
- In-company training
- Procesbegeleiding
- Advies
- Intervisie
Teamontwikkeling
Net als alle andere relaties hebben ook teams af en toe extra aandacht nodig. Soms om onderlinge problemen op te lossen, soms om van goed naar beter te groeien. Na introspectie kan het team de blik weer naar buiten richten en is het klaar voor een volgende stap.
Persoonlijke ontwikkeling
Voor persoonlijke ontwikkelbehoeften bieden we verschillende vormen van coaching. Dat doen we op alle niveaus, van medewerker tot MT-lid. De ontwikkeldoelen van de coachee zijn leidend. Voor een goede borging van het geleerde krijgt de coachee praktijkopdrachten mee en zorgen we (waar relevant) dat de leidinggevende is aangehaakt.
Persoonlijk Profiel Analyse
De Persoonlijke Profiel Analyse (PPA) van Thomas International is een online assessment tool. De PPA is gebaseerd op het DISC-model (ook bekend als rode, gele, groene en blauwe ‘menstypen’). De analyse geeft inzicht in iemands werkgedrag. Sterkten, mogelijke beperkingen, manier van communiceren, waarde voor de organisatie, motivatoren, grootste vrees en gedrag onder druk komen naar voren.
Netwerkgroepen
Al sinds 2008 begeleiden we een aantal netwerk- en intervisiegroepen. Dat zegt iets over onze ervaring, maar zeker ook over het succes van begeleide intervisie tussen vakgenoten. Juist in deze tijd van wezenlijke veranderingen in de sector en de samenleving bieden we een platform om af en toe afstand te nemen van de praktijk en in een ontspannen sfeer met elkaar te groeien.